سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمیل یکصد و ده هزار پوندی!

سرویس اخبار خارجی ایتنا - یک ایمیل که با توجه به مطالب ذکر شده از جانب فرستنده آن از مضامین کلاهبرداری شناخته شد، برای دانشگاه سالفورد 110 هزار پوند هزینه برداشت.

دکتر Tom McMaster استاد مدیریت تجارت دانشگاه سالفورد پس از آنکه مبلغ 180 پوند را بعنوان هزینه مسافرت با قایق شخصی خود بجای استفاده از هواپیما برای شرکت در یک کنفرانس علمی درخواست نمود با پاسخی عجیب از سوی بخش امور مالی دانشگاه مواجه شد.

در این پاسخ آمده بود: «مشخصاً درخواست ارسال شده از مضامین کلاهبرداری بوده و به همین دلیل با آن موافقت نمی‌گردد.»

در ادامه و در بخش دیگری از ایمیل آمده است: «نویسنده و صادر کننده ایمیل درخواستی می‌بایستی از بابت تقاضای خود شرمسار گردیده و خجالت‌زده باشد.»

پس از این جریان دکتر McMaster بدلیل آنکه این ایمیل نه تنها برای وی بلکه برای دیگر اعضاء و همکاران وی در بخش مدیریت دانشگاه نیز ارسال شده بود از این بابت و بدلیل توهین از مقامات دانشگاه شکایت کرد.

در نتیجه درخواست وی برای اعاده حیثیت، دادگاه نهایتاً دانشگاه را به پرداخت ده هزار پوند خسارت به نامبرده و همچنین یکصد هزار پوند بعنوان هزینه‌های دادرسی محکوم نمود.

این ماجرا اهمیت بیش از پیش توجه و دقت به محتویات ایمیل‌های ارسالی را گوشزد می‌نماید و به سازمان‌ها تاکید می‌کند که در صورت عدم توجه به اصول پذیرفته شده اجتماعی می‌بایستی متحمل هزینه‌های مادی و معنوی سنگینی گردند.



کلمات کلیدی : اینترنت، internet، mail