سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر وبلاگها بر افکار عمومی بسیار سریع است

تاثیر وبلاگ‌ها بر افکار عمومی بسیار سریع است

 

به اعتقاد یک مدرس دانشگاه، وبلاگ‌ها رسانه‌های شخصی هستند که با تولید پیام اجتماعی می‌شوند، بنابراین در هدایت، تخریب و اصلاح افکار عمومی نقش زیادی دارند.

به گزارش از سایت ایتنا، امید مسعودی اظهار کرد: اینکه مخاطبان رسانه‌ها چه میزان به اخبار و گفته‌ها و برنامه‌های آنها اعتماد دارند، اهمیت زیادی دارد. در این راستا اینترنت فضای بازتری است و نسبت به سایر رسانه‌ها از آزادی عمل بیشتری در بیان مطالب برخوردار است، از این جهت مراجعه نخبگان به آن بیشتر است و از سویی دیگر اعتماد بیشتری نیز به آن دارند.

وی با اشاره به یک میلیون وبلاگ فارسی ثبت شده در فضای اینترنت، گفت: با وجود آنکه برخی وبلاگ‌ها موقتی هستند و مثلا پس از پایان یافتن یک دوره آموزشی تعطیل می‌شوند، اما تاثیر خود را دارند و همچنان در این فضا حضور دارند. مسعودی تصریح کرد: اگر بتوان با آموزش صحیح، وبلاگ‌ها را به سمت هدایت منافع ملی، حفظ امنیت و حریم شخصی افراد سوق داد، بدون شک می‌توانند فضای گفتمان مطلوبی را در جامعه فراهم کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی همواره فرهنگ نقد و نقادی بوده است، گفت: وبلاگ‌ها به مرور و با گذشت زمان می‌توانند سبب شکل‌گیری فضای نقد سالم شوند. مسعودی با بیان اینکه همواره نقادی در کشور همراه تخریب و ورود به حریم خصوصی دیگران بوده است، به قابلیت کامنت‌گذاری و نظردهی در وبلاگ‌ها اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم در زمینه نقد به جایی برسیم که لزومی به امکان تایید نظرات خوانندگان در وبلاگ‌ها نباشد.

وی افزود: کامنت‌گذاری و ارائه نظرات در وبلاگ‌ها مسیر طولانی رسیدن به فضای نقادی سالم را کوتاه می‌کند. حتی تاثیر نقد وبلاگی بیش از مطبوعات و رادیو و تلویزیون است. مسعودی خاطرنشان کرد: در برخی حوادث اجتماعی خاص، تاثیر وبلاگ‌ها بر افکار عمومی بسیار سریع است.

به گفته وی، وبلاگ‌ها بر افکارعمومی بسیار تاثیرگذارند، از سویی دیگر با توجه به اینکه حوزه نقد و نقادی یک حوزه اندیشه و نظریه‌پردازی و تساهل و تسامح است، وبلاگ‌ها بر افزایش قدرت تحمل افراد در پذیرش نقد تاثیر زیادی دارند.



کلمات کلیدی : وبلاگ، weblog