سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخوف­ترین و مخفی­ترین رقیب میرحسین کیست؟

مخوف­ترین و مخفی­ترین رقیب میرحسین کیست؟

فرهنگیان - نه احمدی نژاد، نه کروبی و نه نماینده دولت ائتلافی هیچ کدام به راستی هماورد مهندس موسوی نیستند. رقیب چهارم، پنهان‌ترین، مخوف¬ترین و مهم¬ترین رقیب میر حسین است. اما مشخصات این رقیب چیست؟

 

مخوف­ترین و مخفی­ترین رقیب میرحسین کیست؟

نه احمدی نژاد، نه کروبی و نه نماینده دولت ائتلافی هیچ کدام به راستی هماورد مهندس موسوی نیستند. رقیب چهارم، پنهان‌ترین، مخوف­ترین و مهم­ترین رقیب میر حسین است. اما مشخصات این رقیب چیست؟

  • این رقیب بر طبق اکثر نظرسنجی‌های منتشر شده حداقل 50 درصد آرا را دارد.
  • این رقیب هیچ تبلیغات و ستاد انتخاباتی ندارد.
  • این رقیب تا به حال سخنرانی نکرده است.
  • این رقیب هماره در تمام انتخاب‌های پیشین مشارکت فعال داشته است.
  • این رقیب متحد استراتژیک احمدی‌نژاد است؟ در صورتی‌که رای بیاورد احمدی‌نژاد رییس جمهور می‌شود.
  • این رقیب هر که یا هر چه باشد، میرحسین و اطرافیانش توجه کمی به او می کنند! اطرافیان موسوی وجهه همت خود را مواجهه و مقابله با تفکر احمدی‌نژاد یا کروبی قرار می‌دهند که یک اشتباه استراتژیک است.

اما این رقیب مخوف کدام است؟ رقیب مخوف موسوی، عدم مشارکت مردم است. یاس و ناامیدی و خاموشی و قهر مردم از صندوق های رای است. عدم مشارکت مردم تا به حال حداقل 50 درصد است. هیچ تبلیغاتی نمی‌کند و نکرده است. تا به حال سخنرانی نکرده است و در تمام انتخابات پیشین هماره حضور داشته است و همواره رایی درخور!

 اما چرا ادعا می‌کنم که در صورت رای آوردن این رقیب، احمدی نژاد رییس جمهور است. چرا که اگر به ساختار رای انتخابات نگاه کنیم. ساختار رای احمدی نژاد شامل سه بخش اصلی است:

  • بخش عمده‌ای از رای سنتی راست (همانی که در انتخابات 76 هفت میلیون برای ناطق نوری آورده است)
  • بخش قابل توجهی از مردم شهرها و روستاهای کوچک و مردمان غیرمرفه شهرهای بزرگ
  • طرفداران دوآتشه احمدی نژاد که شیفته روحیه بیش فعال (فوق فعال) او هستند.

جمع این سه بخش 25 درصد از کل دارندگان حق رای است. اگر مقدار مشارکت مردم 50 درصد باشد. سهم احمدی نژاد از رای کل می شود50 درصد و این یعنی شکست جنبش تغییرخواهی!

لازم به ذکر است این سه بخش خاصیت استحکام و سفتی دارند و هجوم بردن به سبد رای احمدی نژاد عاقلانه نیست. تفکر راهبردی اقتضاء می­کند هدفی را برگزینیم که هم مطلوبیت بالایی داشته باشد و هم سهولت و امکان­پذیری بالایی. «عدم مواجهه»، «عدم مقابله» و «عدم تقلید» از اصول تفکر استراتژیک است. بر اساس این اصول راهبردی، ایجاب می­کند که میرحسین و همراهان، وجهه همت خود را بر مقابله با رقیب چهارم یعنی عدم مشارکت، یا خاموشی آراء، یا قهر انتخاباتی، مردم قرار دهند. یعنی به جای آن­که از سبد رای دیگر رقبا برای خود رای فراهم آورند به افزایش تعداد رای دهندگان و افزایش تعداد مشارکت کنندگان در انتخابات بیاندیشند. مهم­ترین هدف استراتژیک انتخابات این دوره، فعال کردن آرای خاموش است. همین و بس! به جای آن که سخت تر تلاش کنیم، هوشمندانه تر تلاش کنیم.


درویش، دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک

http://www.ghalamnews.ir/news-17164.aspx



کلمات کلیدی :