سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الکتریسیته بی سیم در حال توسعه و تکمیل

محققان طی کنفرانسی در آکسفورد نشان دادند چگونه با کمک الکتریسیته بی سیم پدیده ای که در حال تکمیل و توسعه به سر می برد می توان انرژی مورد نیاز تلفنهای همراه یا تلویزیونها را تامین کرد.



پس از نمایش شیوه های ساده فیزیکی برای انرژی رسانی به تجهیزات الکترونیکی و با نزدیک تر شدن به دوران انرژی بی سیم می توان با دوشاخه ها و حجم وسیع کابلهای مخصوص انرژی رسانی خداحافظی کرد.

به گفته اریک گیلر مدیر اجرایی شرکت Witricity سازنده سیستمهای الکتریکی بی سیم، فناوری جدید در انرژی رسانی به تدریج می تواند جایگزین باتریها و منابع رایج انرژی در جهان شود. به گفته وی با وجود شیوه های ارزان قیمتی که برای انرژی رسانی وجود دارد در حال حاضر، سالانه در حدود 40 بیلیون باتری با میزان انرژی محدود تولید می شود.

وی اعلام کرد با کمک فناوری الکتریسیته وایر لس یا بی سیم می توان انواع تجهیزات الکترونیکی از قبیل یک گوشی G1 یا آی فون اپل را شارژ کرد. به گفته وی این فناوری به خصوص مورد توجه تولید کنندگان تلویزیون قرار خواهد گرفت زیرا با افزایش میزان تقاضا برای تلویزیونهای مسطح و ال سی دی ها، فناوری Witricity می تواند به میزان قابل توجهی از حجم کابلهای ناخوشایند و حجیم بکاهد.

الکتریسیته بی سیم با کمک ایجاد تشدید یا رزونانس الکترومغناطیسی به وجود می آید، پدیده ای فیزیکی به این مفهوم که اجسام با بسامد همنوا می توانند انرژی را بدون نیاز به کابل و بدون تاثیر بر روی اجسام مجاور انتقال دهند. این پدیده درست مشابه فرایندی است که در هنگام نواختن نتهای موسیقی درست در گام مناسب باعث خرد شدن شیشه می شود.

سیستم Witricity از دو هسته استفاده می کند که فرکانسهای مشابه را به منظور انتقال انرژی تقسیم می کنند. یکی از این هسته ها در منبع انرژی قرار داشته و هسته دیگر درون ابزار الکترونیکی نصب خواهد شد. در این صورت جریان انرژی میان دو هسته جاری شده و فشار الکتریکی در هسته ابزار الکترونیکی آغاز به شکل گیری خواهد کرد و به این شکل انرژی رسانی آغاز می شود.

به این شکل با قرار دادن چنین هسته ای در سقف، کفپوش یا میز می توان انرژی تعداد زیادی از ابزار الکترونیکی را در صورت قرار گیری در محدوده مناسب تامین کرد. تحقیقات برای توانایی استفاده از الکتریسیته بی سیم از سالها پیش آغاز شده و از تحقیقات گروهی از دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست الهام گرفته شده است.

بر اساس گزارش تلگراف، چندین تولید کننده لوازم الکترونیک طی سال جاری با توجه به این مطالعات ابزارهای تامین انرژی بی سیمی را برای تولیدات خود ارائه کرده اند که این شارژرها همچنان ناکامل بوده و برای تامین انرژی باید به منبعی تعیین شده اتصال پیدا کند.

جام‌جم آنلاین



کلمات کلیدی : تکنولوژی جدید

تا سال 20013، 30 درصد مردم جهان آنلاین میشوند


نتایج یک گزارش جهانی نشان می دهد که در سال 2013 بیش از 2/2 میلیارد نفر برابر با 30 درصد از جمعیت جهانی به اینترنت متصل خواهند بود.


موسسه تحقیقاتی فارستر در گزارش "پیش بینی جمعیت آنلاین جهانی از 2008 تا 2013" نشان داد که در سال 2013 تعداد افرادی که به وب متصل می شوند با 45 درصد رشد نسبت به امروز به 2/2 میلیارد نفر خواهد رسید که این تعداد برابر با 30 درصد از کل جمعیت جهانی است. در سال 2013 تعداد جمعیت جهانی به حدود هفت میلیارد نفر بالغ خواهد شد.

برپایه این محاسبات بحران اقتصادی جهانی هیچ تاثیری بر روی استفاده از اینترنت نخواهد گذاشت و اتصال آنلاین به شبکه در سطح بین المللی به رشد خود ادامه می دهد.

این پیش بینی ها به صورت منطقه ای رشد کاربران اینترنت را به شرح زیر نشان می دهد:

تا سال 2013 بیش از 17 درصد جمعیت جهان در چین زندگی می کنند. ریتم رشد در آمریکا، اروپای غربی و سایر مناطق صنعتی بین یک تا سه درصد خواهد بود.

نفوذ در شبکه در آمریکا به 82 درصد خواهد رسید که این رقم در حال حاضر 73 درصد است. رقم رشد روسیه و ترکیه در اتصال به اینترنت به هشت درصد می رسد.

آفریقا و خاورمیانه رشد بسیار شدیدی را نشان می دهند به طوری که تا سال 2013 بیش از 13 درصد از مجموع اتصالات به اینترنت در این مناطق به ثبت خواهد رسید. به خصوص در آمریکا تعداد کاربران متصل به اینترنت از 1/111 میلیون نفر فعلی به 224 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

براساس گزارش وب نیوز، به اعتقاد موسسه فارستر شرکتهای چند ملیتی به خوبی از ظرفیت های جمعیت جهانی آنلاین برای استفاده از فرصتهای نوظهور آگاهند.

 



کلمات کلیدی : کامپیوتر، اینترنت