سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Nomophobia، لغتی جدید در باب گوشی همراه

Nomophobia، لغتی جدید در باب گوشی همراه

امروزه عادت به تلفن همراه به قدری زیاد شده است که از آن می‌توان به عنوان اعتیادی به این وسیله نام برد که دامن‌گیر افراد بسیاری شده‌است. جواب دادن به تلفن، زنگ زدن به دوستان،فرستادن پیغام و عکس، تنظیم گوشی برای یادآوری و بسیاری کارهای دیگر از جمله دلایلی است که بسیاری از ما نمی‌توانیم حتی دقیقه‌ای را بدون موبایل تصور کنیم. حتی برخی از افراد شبها چندین بار از خواب بیدار می‌شوند و به چک کردن پیغام‌های خود می‌پردازند.

از طرفی یکی از رایجترین و پر کاربردترین لغات در فرهنگ انگلیسی کلماتی هستند که بصورت X-phobia بکار می‌روند. Phobia به معنی ترس بیش از حد و غیر عادی است. می‌توانید بجای X کلمات مختلفی را قرار دهید برای مثال ترس از ارتفاع،‌ترس از سوسک و... .

به نقل از روزنامه‌ی انگلیسی Independent مطالعات اخیر نشان می‌دهد در این بین کاربران گوشی همراه، ترسی غیرعادی از نداشتن موبایل وجود دارد برای همین به لیست لغات ناشی از ترس، لغتی جدید به دایره لغات انگلیسی اضافه شده‌است به نام No Mobile Phobia (Nomobophia) یعنی ترس از نداشتن موبایل.طبق بررسی های انجام شده اینگونه ترس 53 درصد مردم انگلستان را که دارای تلفن همراه هستند را دربر می‌گیرد. یعنی حدود 20 میلیون انگلیسی حتی زمانی که به نداشتن تلفن همراه فکر می‌کنند دچار احساس ترس همراه با نگرانی و وحشت می‌شوند. در این بررسی که از بین 2163 فرد انجام شد بیش از نیمی اظهار کردند که بدون تلفن همراه احساس عدم امنیت می‌کنند و دچار حالات عصبی می‌شوند، در این میان بیش از 20 درصد اعلام کردند که در طول شبانه‌روز به هیچ‌وجه تلفن همراه خود را خاموش نمی‌کنند.



کلمات کلیدی : موبایل، mobile